Практичний психолог радить
Опубліковано: вересня 13, 2023
Не поспішай
Не поспішай, не виплескуй свій негатив у кіберпростір. Важливо домовитись із дитиною, щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю. Здійняті одним негативним «постом» (повідомленням) хвилі можуть призвести до зовсім неочікуваних трагічних наслідків, які буває дуже важко виправити, а інколи і не можливо. Тому конфлікти і незгоди з найменшими витратами вирішуються особисто, «в реалі», без залучення кібертехнологій.
Будуй свою репутацію
Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки - «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»). Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.
Поважай факти
Зберігати підтвердження факту нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в зручний час.
Ігноруй з розумом
Часто можна почути думки накшталт «найефективніша боротьба з тролінгом – ігнор», «не годуйте тролів, вони харчуються вашими емоціями». Це доречна позиція, проте її не можна і переоцінювати. Найкраще зберігати продуманий баланс, розуміючи діапазон ефективності і доречні межі кожного із способів реагування на проблему.
Що ігнорувати? Доречно ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього кібербулінг на початковій стадії і зупиняється. Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.
Коли ігнорувати не варто? Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, то варто поставити до відома телефонного або Інтернет- провайдера, інспектора місцевого відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації. У цьому можуть допомогти дорослі.
Можливе тимчасове блокування
Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер. Пауза в спілкуванні руйнує взаємопідсилювані автоматизми кібербулінгу, особливо якщо він мотивований втечею булерів від нудьги і не супроводжується булінгом у реальному житті.
1.Закони
3.Закон України від 16.01.2020 № 463-IX “Про загальну середню освіту”
2.Постанови
3.Укази
4. Листи
4.1.Лист Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 № 1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей»
4.2. Лист МОН України від29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»
4.3. Лист МОН України від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»
4.4 Лист МОН України від 29.01.2019 року № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»
4.5.Лист МОН України від 20.03.2020 № 6/480-20 "Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню в закладах освіти)"
6.Лист МОНУ від 13.04.2020 № 1/9-207 Роз'яснення щодо застосування наказу МОНУ ввід 28.12.2019 №1646
7.Лист МОН України від 14. 08. 2020 року №1/9-436 “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження протидії булінгу (цькуванню)”.
План заходів УПШ «Веселка» щодо профілактики булінгу на 2023/2024 навчальний рік
№ |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
|
Інформаційно-профілантичні ходи
|
||||
1 |
Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції |
Батьки здобувачів освіти |
Вересень |
Директор Зоряна ГЕБУР |
2 |
Засідання методичного об’єднання спільноти початкових класів на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
Методична кухня класних керівників |
Жовтень |
Заступник директора з Н BP Ольга УРСТА |
3 |
Розробка пам’ ятки «Маркери булінгу» |
Педагогіч- ний колектив |
Жовтень |
Учителі |
4 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
Педагогіч- ний колектив |
Упродовж року |
Голова МО спільноти Ольга КУНЦЬО |
5 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директорі |
Заступник директора з Н BP Ольга УРСТА |
|
6 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечгна школа. Маски булінгу» |
Педагогічний колектив |
Березень |
Практичний психолог
|
7 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогічний колектив |
Упродовж року |
Заступник директора з Н BP Ольга УРСТА, практичний психолог |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
1 |
Проведення ранкових зус грічей з метою формування дружніх стосунків у класі |
1-4 ДВ |
Упродовж року |
Класні керівники, вихователі |
2 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування |
1-4 ДВ |
Упродовж року |
Класні керівники, вихователі |
3 |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході проведення уроків |
1-4 ДВ |
Упродовж року |
Класні керівники, вихователі |
4 |
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня п «Стоп булінгу» |
1-4 |
грудень |
Класні керівники |
5 |
Засідання дискусійного характеру «Як довіряти й бути вдячним» |
Педагогічний колектив |
Січень |
Педагог-організатор Ольга ВОЛК |
Діагностичний eman |
||||
1 |
Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; — опитуваяня (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату. |
Уci категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року (За потребою) |
Класні керівники, педагог-організатор. |
2 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
Вересень |
Практичний психолог |
|
3 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
1-4 |
Упродовж року |
Практичний психолог |
4 |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу |
1-4 ДВ |
Упродовж року |
Практичні психологи
|
Робота з батьками |
||||
1 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
1-4 ДВ |
Упродовж року |
Класні керівники, вихователі |
2 |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
1-4 |
Упродовж року |
Практичний психолог |
3 |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
Упродовж року |
Педагог-організатор Ольга ВОЛК |
Директору
УПШ «Веселка»
Зоряні ГЕБУР
ПІП,
учня(ці) __ класу/ вчителя/батька/матері
що проживає за адресою:_______________________
телефон_________________________
ЗАЯВА
Опис ситуації у довільній формі, із зазначенням конкретних фактів, що вказують на прояви булінгу.
Дата П.І.П.